Het ‘nieuwe rekenen’: 25:5=14

 ‘Rekenen
op basisschool dramatisch’ kopte de Volkskrant een half jaar geleden. De resultaten van de kinderen in groep 8 hollen achteruit. Een oorzaak hiervan zou zijn dat kinderen in het kader van het nieuwe rekenen teveel methoden tegelijkertijd krijgen aangereikt. Een deel van de kinderen kan het niet aan en raakt het overzicht kwijt: zij husselen de verschillende methoden door elkaar en komen tot originele, maar foutieve oplossingen. Net als de meneer in het onderstaand filmpje. Hij toont aan waarom 25 gedeeld door vijf 14 is.

One thought on “Het ‘nieuwe rekenen’: 25:5=14

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s