Zomergasten 2: Pim Fortuyn versus Marcel van Dam

In deze alternatieve serie Zomergasten, het historische debat tussen Marcel van Dam en Pim Fortuyn uit 1997 in het Vara-programma het Lagerhuis. Het debat dat plaats vond naar aanleiding van het verschijnen van het boekje Tegen de islamisering van onze cultuur van Fortuyn staat symbolisch voor het miserabele niveau waarop het debat vanaf toen over de islam gevoerd zou worden.

2 gedachtes over “Zomergasten 2: Pim Fortuyn versus Marcel van Dam

  1. super bedankt Ewoud,
    voor dit legendarische stukje crommunictie en dat heeft tot enorm grote welles, nietes en verwijdering en vervreemding geleid tussen groepen mensen om hun religie. ras…….
    Jammer, heel jammer, een voorbeeld zoals het dus werkelijk niet moet……..
    ook niet meer Mag kunnen……..
    in Nederland zelf moeten we nog geintegreert worde bij elkaar………..
    tv heeft helaas voor veel mensen een te grote invloed…….
    Ben je camerageil, heb je een grote bek, jeemig, dan kun je nogal eens wat in dit sbs, rtl, veronica ( commercieel, geld opbrengend, Pim bij jenzen, darkroom trieste spookjes etc… ) land bereiken…..
    Ook de moord van mijn moeder is een keer behandeld in zomergasten, juist door een kenner van de islam die het ten sterkste veroordeelde dat een nederlandse vrouw,( mijn moeder dus) zo begaan met medemensen werd vermoord, door een 20 jaar in nederland wonende marokaan, alleen door zijn vrouw op te vangen, die na 3 keer bijna vermoord te zijn door hem,( was bekend bij de politie) nu eens echt, terwijl ze opgevangen zat, bij mijn moeder haar inloop en opvanghuis bijna afgeslacht werd………..
    Mijn moeder die daarbij te hulp wilde komen, werd daar het slachtoffer van…..is daadwerkelijk met 8 messteken om het leven gekomen……( een bijna dubbele moord dus)
    politie, jusitie, de gemeente, iedereen was daarvan op de hoogte, het speelde zich af in 1994, ik werkte daar veel met haar samen, mijn jongste zoon was bij die moord op zijn Oma aanwezig, net 5 jaar en het zorgde voor een groot drama en trauma voor mijn gezin….., mijn familie, alle mensen die mijn moeder met haar partner, ( na de ziekte en dood van mijn veel te jong overleden Vader, ik was 14,5, en oudste dochter van 6 kids en hij een prachtmens van 44,5) enkele vrijwiligers waaronder ik, haar oudste dochter die erg dichtbij het opvanghuis woonde…..opvingen, hielpen in haar bijzondere werk, in haar al 15 jaar, zonder enkele subsidie goed draaiende inloophuis, officieel “ST SAMEN STERK” voor alleengaanden, jongeren, dak en thuislozen ect ect……geheten…een naam die later ook door veel van haar partijgenoten PVDA voor andere doeleinden werd gebruikt……
    Het allereerste inloop en opvanghuis in nederland………….
    het werd officieel de eerste crime culturele genoemd en er is een docu over gemaakt van de nps…….
    14 jan 1994 is zij dus vermoord, om op te komen voor een gevangene, marokaanse vrouw, die hopeloos en gevlucht op sinterklaasavond 1993 ergens tussen enkele dorpen door gevonden werd op blote voeten en bij mijn moeder werd gebracht…… in Nederland……welliswaar een moslimvrouw, maar, dit kon en mocht niet…….
    Ik ben geen moslims gaan haten, in tegenstelling tot veel anderen, ook in mijn familie, integendeel, ik ben en blijf met hen in dialoog en heb veel vrienden in die kringen gekregen, die dit hele gebeuren tot in de grond van hun ziel afkeuren, dit is niet wat bij hun geloof hoort……..
    Jammer, heel jammer dat Pim Fortuin is vermoord…….. Ik voel, weet bijna dat die ballon vanzelf en al na 2 maanden of eerder vanzelf ontploft zou zijn……
    als profielkenner, mensenkenner en daarmee werkend, zag ik, voelde ik al dat die man net als nu Wilders en Verdonk te veel narcistisch is/zijn om maar iets aan compassie te hebben, en werkelijke goede bedoelingen met deze samenleving, waarin voor iedere mens ongeacht geloof, ras, rang stand, gebrekje, ( hebben we dit niet allemaal, zeker de wo-autisten die ik zo ben gaan noemen na erg veel uitgebreid onderzoek)………….
    Het gaat hun niet om een prettige samenleving, maar om macht……….
    Ik hoop dat je me dit filmpje, maar ik denk dat ik het zelf ook zo wel kan vinden bij you-tube, zou willen toesturen, Ewoud……
    Mocht je ooit verder willen in de politiek Ewoud, kijk dan eens bij http://www.mensenspirit.nl waar ik ook mijn diensten aan wil bieden, mensen hebben weer vertrouwen nodig, in zichzelf en in deze maatschappij…….
    kijk op mijn site op hyves en die politieke pol en je ziet het…….
    Nederland schijnt toe, aan heel oprechte eerlijke verandering, maar never ten koste van groepen mensen buiten sluiten…….
    Ik probeer met zoveel mogelijk mensen ook op hyves, deze woelige samenleving weer wat, eerlijker, heerlijker, gelijkwaariger, humaner, respectvoller, mooier dus te kleuren………..
    De huidige angsthazerij en regelpolitiek, slaat alles dood en stuk, zelfs de wet wmo waar ik ook aan het wiegje stond, is zo oneerlijk als de pest……
    Iedereen zou mee mogen doen, er staan nog nooit zoveel mensen juist aan de kant…….
    zeker de gezondheidszorg moet je niet aan oncreatieve en autistische, onkundige ambtenaren over laten…. marktwerking in de zorg, energievoorziening, de eerste levensbehoeften van een mens hier, is een grote schande………………….
    Lieve mensen wordt wakker en vooral ingedutte,zich alvast in de toekomst rijkrekende politicie…………
    wordt mens, kom eens heel dicht bij jezelf, pel jezelf af als een ui en kijk dan wat er van over is…….wordt daarna opbouwend weer mens, met gevoel……….
    de politicie, zou ik zeggen, gooi je baan en je “ego” zie mijn blog daarover ff in de kast en leef zonder enige spaarcent aan te spreken eens een half jaar, ja hoor met jullie gezinnen van de bijstand…….
    vraag je dan af, hoe het komt dat jeugdzorg overbelast is de voedselbanken uit de grond lijken te rijzen, scheidingen steeds meer voor komen, mensen hun zelfvertrouwen verliezen en vooral in “JULLIE” huidige politicie…………
    we zijn verdulleme nog niet wakker of weer een onzin regel erbij die ons bestaan bedreigt…………..
    of ons betutteld………
    Lieve en mijn Zonnige inspirernede groet Eliane, die houd van alle unieke mensen…..
    Maar er zouden er wat meer achter enkele deurtjes mogen zitten, voor de veiligheid en voor een meer prettigere maatschappij……

    Like

  2. Prachtige historische opnamen waarin van Dam een exmplarisch voorbeeld is/geeft van het moderne fascisme. Koude rillingen gewoon.
    Eeuwig zonde dat Fortuyn er niet meer is, omdat de linksen hun zin weer eens met geweld wilde doordrijven. Het heeft helaas ook niets geholpen, want het multiculturele tuig is weer volop uit hun holen en krochten gekropen om hun maatschapij ontwrichtende activiteiten voort te zetten.

    Like

Geef een reactie

