Meerokers hebben het ook niet makkelijk

Ruim 16 jaar geleden ben ik gestopt met roken. Toch vind ik het nog steeds lekker. Ik behoor tot die kleine groep van enthousiaste mee-rokers. Wij zijn de rooksnuivers, de pafprofiteurs, de quasi stoppers, de afnemers van tweedehands rook.

Ik kan er nog steeds van genieten wanneer er in mijn buurt een shaggie of sigaret ontvlamt. Met genoegen snuif ik dan die heerlijke lucht op van verse rook. Vooral wanneer er een Van Nelle, een Javaanse Jongen of een Gauloise wordt opgestoken…Pffffffft, heerlijk.

Vanaf morgen worden de avonden in de kroeg een stuk ingewikkelder: blijf ik achter bij de niet-rokers of ga ik mee naar buiten om passief mee te paffen? En als ik naar buiten ga, dan moet ik er natuurlijk wel voor zorgen dat ik goed in de wind ga staan.

Zucht, wij meerokers hebben het ook niet makkelijk.

Geef een reactie

