Ik blog, dus ik besta niet (ingezonden mededeling)

Isajones
Kiekeboe, daar ben ik weer! Op verzoek van velen ga ik weer schrijven op hyves.
Nadat ik vorig jaar enthousiast was begonnen met bloggen, moest ik na
een paar weken alweer stoppen.
Waarom?

Omdat veel van mijn hyvesvrienden en reaguurders waarschijnlijk niet
mijn profiel hadden gelezen en niet in de gaten hadden dat ik een
personage ben uit een roman (Isa).
Vrouwen reageerden op mijn feministische blogs en mannen reageerden,
soms seksistisch, op mijn foto. Nou ja, ….mijn foto. Het is eigenlijk
een foto van de actrice Catherina Zeta Jones, een vrouw waar ik in de
verte een beetje op lijk (ik ben alleen kleiner, heb krullen en ben
natuurlijk veeeel leuker).

Ik vond het helemaal niet erg dat mensen niet in de gaten hadden
wie ik ben. Als er ergens gefraudeerd wordt met identiteiten is het wel
op het internet. Het is een spel dat we met z’n allen spelen. Want wie
van jullie laat werkelijk helemaal zien wie hij of zij is? Bovendien
reageerden mensen op de inhoud van mijn blogs en zelden op mij
persoonlijk. Maar, het mannetje dat mij bedacht had, kreeg toch
wroeging en de eikel dwong me te stoppen met schrijven. Waarschijnlijk
was hij gewoon jaloers omdat mijn blogs veel beter gelezen werden dan
die van hem. Anyway, ik liet hem even in de waan dat ik gehoorzaam was,
maar ik wist: uiteindelijk krijgt hij toch mijn zin.;-)

Ik ga dus weer bloggen. Over feminisme, maar nu ook over luchtigere zaken.

Wil je hyvesvriendje met me worden, dan vind ik dat hartstikke leuk. Hier kun je me vinden. Reken alleen niet op een ontmoeting in real life. Want ik blog, maar besta
niet.

Geef een reactie

